VEDTÆGTER FOR FORENINGEN VESTER SKERNINGE TEATERFORENING

Således vedtaget på ekstraordinær generalforsamling 27. august 2019

• 1.

Foreningens navn er Vester Skerninge Teaterforening

– ændret fra Vester Skerninge Dilettantforening på generalforsamlingen i april 2014.

• 2.

Foreningens formål er at skabe folkelige aktiviteter så som teaterforestilling, revy og andre folkeoplysende aktiviteter i Vester Skerninge og omegn.

• 3.

Optagelse som medlem af foreningen sker ved henvendelse til bestyrelsen (i det daglige foreningens kasserer), der kan kun nægtes optagelse, hvis 2/3 af bestyrelsens medlemmerstemmer herfor.

• 4.

Kontingentet fastsættes hvert år på generalforsamlingen.

Kontingentet gælder for perioden 1/1 til 31/12.

• 5.

Ordinær generalforsamling, der er foreningens højeste myndighed, afholdes i marts/april måned.

Indkaldelse til generalforsamlingen sker ved mindst 3 ugers varsel ved meddelelse, pr. mail/brev, til hvert medlem, og/eller i dagspressen, herunder den officieller facebokside med angivelse af dagsorden.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, indgives skrifteligt til formanden senest 2 uger før dens afholdelse.

Eventuelle forslag meddeles til medlemmerne senest 1 uge førgeneralforsamlingen.

• 6.

Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når mindst 10 medlemmer ved skriftlig henvendelse til bestyrelsen kræver det, eller såfremt et flertal i bestyrelsen ønsker det.

Ekstraordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsen med samme frist og på samme måde som ordinær generalforsamling, og afholdes senest 1 måned efter at ønsket om ekstraordinær generalforsamling er kommet frem til bestyrelsen.

• 7.

Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal indeholde:

1. Valg af dirigent, referent og 2 stemmetællere.
  2. Formanden aflægger beretning.
  3. Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse.
  4. Fastsættelse af kontingent for det kommende år.
  5. Behandling af indkomne forslag.
  6. Valg af bestyrelse og revisor.

1 Formand i lige år

1 Kasserer, 1 bestyrelsesmedlem i ulige år.

1 bestyrelsessuppleanter, 1 revisor og 1 revisorsuppleant hvert år.

Bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år. Suppleanter og revisor for 1 år.

7. Eventuelt.

• 8.

Afstemninger på generalforsamlingen foregår ved håndsoprækning, men skal ske skriftligt, hvis dirigenten, et bestyrelsesmedlem eller 5 medlemmer forlanger det.

På generalforsamlingen er ethvert medlem af foreningen stemmeret.

For at have stemmeret skal man have været medlem af foreningen 1 måned før generalforsamlingens afholdelse.

• 9.

Foreningen forpligtes ved underskrift af 2 bestyrelsesmedlemmer, hvoraf den ene skal være

formanden eller næstformanden.

Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den til enhver tid tilhørende formue.

Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse.

• 10 .

Ændring af foreningens vedtægter, ophævelse af foreningen eller sammenslutning til anden forening kan kun foretages på en generalforsamling, hvor mindst ½-delen af medlemmerne er til stede og deraf 2/3 stemmer derfor.

Har 2/3 af de tilstedeværende medlemmer stemt for forslaget, men er generalforsamlingen i øvrigt ikke tilslutningsdygtigt, bliver en ny at afholde inden 1 måned, og på denne tages beslutningen uden hensyn til de mødtes antal, dog kræves, 2/3 af de tilstedeværende stemmer

for ændringen, ophævelsen eller sammenslutningen.

• 11.

Ved ophævelse af foreningen overgår alle dens værdier til Folkeoplysende aktiviteter i Vester

Skerninge eller omegn (postnummer 5762).